woensdag 11 februari 2015

2e blogverjaardag!

Het is al weer twee jaar geleden dat ik ben begonnen met Haakfeest.
Al mijn gehaakte projecten, (want dat zijn het vaak) zet ik met plezier op mijn blog.
Leuk, dat ik altijd van die lieve, enthousiaste reacties krijg op mijn werk.
Ik kan nog steeds zeggen dat het haken mij geen moment verveeld.

En ik krijg nog steeds nieuwe volgers erbij, dank jullie wel daarvoor.
Inmiddels is dat aantal al gestegen naar bijna 500 personen!
Om al mijn volgers, blogvriendinnen (en hopelijk mag ik in de toekomst nog meer volgers
verwelkomen) te bedanken heb ik dit kleine vogeltje bedacht.


HARTENDIEFJE:

LIJF:
toer 1: 2l, 6v in de eerst l vanaf de haaknaald.
toer 2: 2v in elke v (12v).
toer 3: 1v, 2v in de volgende v (18v).
toer 4: 2v, 2v in de volgende v (24v).
toer 5: 3v, 2v in de volgende v (30v).
toer 6-9: 30v
toer 10: 3v, 2v samen haken (24v).
toer 11: 24v
toer 12: 2v, 2v samen haken (18v).
toer 13-16: 18v
        Bevestig de veiligheidsoogjes (3 mm) tussen toer 14 en 15
        met een tussenruimte van 2v.
        I.p.v. veiligheidsoogjes kun je ook twee zwarte kraaltjes gebruiken.
        Tevens het vogeltje stevig opvullen.
toer 17: 1v, 2v samen haken (12v).
toer 18: 2v samen haken (6v).
              Afsluiten met hv en bovenkant dichtmaken.

VLEUGELTJE: (2x)
toer 1: 2l, 6v in de eerste l vanaf de haaknaald.
toer 2: 1v, 2v in de volgende v (9v).
toer 3: 2v, 2v in de volgende v (12v).
toer 4-6: 12v
toer 7: 2v samen haken (6v).
            Afsluiten met hv. Laat een draad hangen voor het vastnaaien van de vleugels
            op het lijf.

SNAVELTJE:
toer 1: 2l, 4v in de eerste l vanaf de haaknaald.
toer 2: 1v, 2v in de volgende v (6v).
toer 3: 2v, 2v in de volgende v (8v).
            Afsluiten met hv. Laat een draad hangen voor het aannaaien van de snavel
            op het lijf.

AFWERKING:
Naai met vier steekjes een vilten hartje op de buik vast.
Maak als laatste een kwastje.
Ik heb gekozen voor vier kleuren.
Knip 15 draden op ongeveer 15 cm gelijk af.
Bindt ze aan elkaar in het midden met een draadje.
Daarna dubbel vouwen en bovenaan weer samen binden met een draadje.
Onderkant op gelijke lengte afknippen.


32 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het 2-jarig bestaan van uw blog !!! Altijd leuk om hier langs te komen. Bedankt om ons weer te verwennen met een leuk haakpatroon. Haak ze :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst van harte gefeliciteerd met je blogverjaardag! En dank je wel voor het cadeautje: wat een leuk patroontje! Dat we nog maar veel plezier van je mogen hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je blogverjaardag Gerda ...
    Het is een schattige serie sleutelhangertjes ...
    Bedankt om het patroon neer te zetten ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je blog verjaardag
    En dank je wel voor het leuke cadeautje....SUPER!!!
    Dat we nog maar heel lang mogen genieten van je blog....Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met het 2-jarig bestaan van je blogje! Dankjewel voor het delen van dit schattige patroontje! :)
    Veel liefs Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd!! Wat een leuk patroontje, deze ga ik zeker een keer haken. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met de blogverjaardag! Wat een ontzettend leuk vogeltje, dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je 2e blogverjaardag. Wat gaat de tijd snel hè als je blogt. Bedankt voor het leuke patroon. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat wat gaat het snel. Bedankt voor het lieve vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met jouw tweede blogverjaardag. Wat gaat tijd snel als het gezellig is. Je hebt een lief hartendiefje bedacht. Dank je voor het delen van het patroon.
    Op naar weer een mooi blogjaar. Ik hoop dat je nog lang doorgaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd! Op naar een nieuw jaar met weer leuke haaksels. Deze vogeltjes zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je 2e blogverjaardag!
    Dat we nog maar heel lang mogen doorhaken samen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd! En wat een super gaaf cadeau tje krijgen we!
    Nog heel veel blogplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor dit leuke vogeltje. Nog Proficiat met je 2e verjaardag. Nog veel volgers en blogplezier!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je blogverjaardag
    Ik ben gek op sleutelhangers bedankt voor je patroon die wordt zeker gehaakt. Groetjes selda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met de verjaardag van je leuke en gezellige blog, ik geniet daar echt van.
    Dank je wel voor het lieve patroontje, weer zo mooi gemaakt

    Groetjes Crejann

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van HARTE gefeliciteerd!
    En super bedankt voor dit leuke en lieve patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met het succes van je blog, ik hoop nog heel wat blogverjaardagen van je mee te mogen maken, want niet alleen jou verveelt het haken nog niet, jouw creaties vervelen mij ook nog lang niet hoor!
    Je hebt een schattig vogeltje ontworpen, die ga ik meteen pinnen ;-) Dank je wel voor het delen van het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd en veel succes met je blog! Ik lees altijd met plezier je berichten en doe regelmatig inspiratie op. Ga zo door dus!

    Bedankt voor het delen van dit leuke vogeltje.

    Fijne dag! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  20. GEFELICITEERD jeetje omgevlogen om maar bij het blogbericht te blijven:D
    wat een schatje gaan we zeker maken bedankt,vliegensvlug ....naar het volgende jaar
    liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met 2 jaar bloggen en wat een leuk patroontje, dank je wel!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd! Snuffel met veel plezier op je blog. Wat een leuk patroontje. Erg welkom, wil graag een aantal dingetjes maken voor in de paastak. Een vogeltje is ook erg leuk.

    Gr. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je blogverjaardag en wat een schattig vogeltje krijgen wij als cadeautje. dank je wel.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkige blogverjaardag! ^^
    Bedankt om dat leuke patroontje met ons te delen. Ik heb het alvast gepind.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk patroontje, heb het meteen uitgeprobeerd... Dankjewel en een gelukkige blog-verjaardag.
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hee, wat een super blog!
    Mooie foto's, duidelijk uitleg, TOP!
    Doe er nog maar vele jaren bij ;-).
    Jouw blog inspireerde me om er zelf ook één te maken.
    grtz

    Nathalie (http://veedeecreaties.blogspot.be/)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd Gerda!! en wat een schat van een vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Don't Forget to Wish you dear one's on their Birthday, For Best and Unique Happy Birthday Wishes, Quotes, Messages, Ideas, Cards and Songs, Visit the following site. These site are my two years research. They are Amazing.

    Happy Birthday

    Birthday Wishes

    Birthday Quotes

    Happy Birthday messages

    Happy Birthday Images

    Happy Birthday Cake

    Birthday Ideas

    Happy Birthday Gifts

    Happy Birthday Cards

    Birthday Funny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als je klikt op het plaatje van de hartendiefjes dan werkt de link niet. Ik heb het op een andere manier via Google gevonden om naar het patroontje te gaan. Is het mogelijk dat er een dubbele punt ontbreekt in de tekst van de link? (na http).

    Leuk kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd! Het blijft leuk werk, zo creatief bloggen. Ik doe het zelf alweer 5 jaar. Laat mijn sleutelhanger nu kapot zijn. Misschien maak ik zo'n leuk vogeltje.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen