woensdag 15 januari 2014

Freubelweb uiltjes

Bij Freubelweb kun je veel inspiratie opdoen.
Ik kijk daarom ook regelmatig op deze site om leuke haakpatroontjes
uit te kiezen en op te slaan op mijn computer.
Ik heb inmiddels al een behoorlijke verzameling haakpatroontjes vergaart
zodat ik niet onthand ben voor als ik iets nieuws wil maken,
of iets kleins voor tussendoor.
 
Zo kwam ik dit patroontje tegen van deze kleine uiltjes.
Een werkje van niets, zo klaar en helemaal van nu.
Uilen . . .  wie heeft ze nou noch niet gehaakt!
 
p.s: Zelfs mijn dikbuikuiltje staat er op, leuk!

15 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig stel! Leuk hoor! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige uiltjes en ik vind jouw patroontje ook erg leuk met het gehaakte rondje voorop. Staat ook nog ergens op mijn lijstje om eens te maken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé. Ik maakte ze ook al.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lief deze kleine uiltjes. In iedere kleur ziet hij er schattig uit. Dit is een patroontje om vaker te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg cute!
    Groetjes, Jacqueline
    http://mrpatwiththehat.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij kan je ze blijven haken, lekker varieren met kleurtjes. Zeker als ze lekker snel klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat zijn ze kleur en schattig

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk zijn ze he wij hebben het patroontje ook helaas nog niet aan toe gekomen
    dat speelt hier ook altijd te veel ideeen te weinig tijd

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb ze ook al vaak gezien, maar ik heb me nog niet gewaagd aan een engels patroon,
    kan er iemand een klein uitleg geven over de patroon,

    Rnd 1 – Start 6sc into magic ring 6 vasten in magische ring
    Rnd 2 – 2sc in each st [12] 2 vasten in elke vasten
    Rnd 3 – (sc, inc) repeat around [18] ?
    Rnd 4 – sc around [18] 18 vasten
    Rnd 5 – (2sc, inc) repeat around [24] ?
    Rnd 6 – (3sc, inc) repeat around [30] ?
    Rnd 7 – (4sc, inc) repeat around [36] ?
    Rnd 8 – sc around [36] 36 vasten
    Rnd 9 – (5sc, inc) repeat around [42] ?
    Rnd 10-14 – sc around [42] vasten
    Rnd 15 – (5sc, dec) repeat around [36] ?
    Rnd 16 – (4sc, dec) repeat around [30] ?
    Rnd 17 – (3sc, dec) repeat around [24] ?
    Rnd 18 – (2sc, dec) repeat around [18] ?

    het is vast simpel, maar je moet het maar weten,
    bedankt alvast
    stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal een uitleg geven:
      Haken is eigenlijk de tafel van 6!
      toer 3: 1v, 2v in de volgende v. Nog 5 x herhalen, dan is de toer rond (=18v).
      toer 5: 2v, 2v in de volgende v. Weer 5x herhalen (=24v).
      toer 6: 3v, 2v in de volgende v (=30v).
      toer 7: 4v, 2v in de volgende v (=36v).
      toer 8: 5v, 2v in de volgende v (=42v).
      Bij toer 15, 16, 17 en 18 ga je weer minderen. B.v. toer 15: 5v, 2v samen haken.
      Bij de overige toeren word dat steeds één steekje minder.
      Het lezen van Engelse patronen is niet zo moeilijk als het lijkt. De steken aantallen staan er steeds achter, dan weet je automatisch wat je moet doen. Succes!

      Verwijderen
  10. Hi ... het blijven schattige uiltjes. Een patroontje dat je nooit moe wordt. Telkens een andere kleur, een ander wolletje en er wordt een nieuw uiltje geboren :-)
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen